luni, 8 februarie 2016

Prajitura crema de iaurt







     Dacă unii ar spune că prăjitura asta este o copie de cheesecake  în mod cert nu s-ar înţela deloc. Se prepară la fel de uşor ca celebra prajitură doar că în loc de cremă de brânză se pune cremă de iaurt, iar dacă nu ştiţi să o faceţi aflaţi că o puteţi găsi la supermarket aşa cum dealtfel şi eu am cumpărat o parte din ea de la Carrefour unde se numeşte " specialiate de iaurt". In fapt acestă specialitate este doar iaurt stors. Dacă vreţi să o preparaţi în casă nu vă trebuie decât o sită mare şi o bucată de tifon în care puneţi iaurtul.Ţinut astfel timp de una două zile, cu ceva greu peste, veţi obţine o cremă fină şi acrisoară.
     În caz că sunteţi interesaţi să preparaţi această prăjitură incepeţi cu crusta. Vă vor trebui  nişte biscuiţi pe care musai trebuie să îi striviţi pana devin ca un pesmet puţin mai grunjos, eu am folosit biscuţi de cacao care în acest context dau un gust aparte preparatului. Biscuiţii se amestecă cu  unt topit, eu am pus cam o jumătate de pachet, după care se tapetează tava de tort cu ei şi se lasă la cuptor timp de 8 - 10 minute.
    În crema de iaurt se încorporeaza 4 -5 ouă, zahăr după gust, coajă de lămâie şi maxim două linguri de făină. Crema astfel pregătită se toarnă cu grijă în forma de tort peste biscuţi şi o coaceţi  50 de minute. Este recomandat ca în cuptor să puneţi tot acest timp un vas cu apă pentru a preveni apariţia eventualelor crăpături în cremă, deasemenea focul trebuie să fie potrivit.
   Se serveste rece după ce a stat la frigider sau pe balcon , în caz că este iarnă. Cât despre glazură vă propun să vă puneţi imaginaţia la lucru, în cazul meu este vorba doar de gelatină cu aromă de lamâie.

  P.S. Dacă ar fi să îi dau un nume atunci o voi numi: " Prajitură Oana", am un motiv intemeiat să o fac.




   

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu