sâmbătă, 8 august 2015

Inele de calamar cu hamsii pe legume



     În general nu mă omor după mâncăruri dinăstea umede, gen tocaniţe gulaşuri ca să nu mai zic de ciorbe sau supe, dar  chestiile astea pe bază de legume la cuptor mă cam dau pe spate. Pentru reteta asta am folosit un dovlecel,  o mică conopidă, două ciuperci şi o vânată tot mică, pe care le-am tăiat julien, mai puţin dovlecelul pe care l-am preferat tăiat cubuleţe şi de conopidă pe care am rupt-o în buchetele mici. Legumele astfel ciopârţite le-am amestecat după ce am aruncat deasupra ceva ulei şi sare  astfel încât compoziţia să fie omogenă, după care am avut grijă să le pun în cuptorul încins sa  înceapă să se rumenească.
    Eu îi spun  acestui tip de mancare că este o reţetă în doi paşi, iar ce s-a întâmplat mai sus aş zice că a fost pasul unu. Pentru pasul doi  am curăţat hamsiile sau şprotul de intestine, l-am amestecat cu inelele de calamar împreuna cu nişte sos de soia, după care l-am pus în aşteptare. În blender am făcut un sos din  trei rosii taiate cubuleţe,  o linguriţă de bulion, nişte ghimbir taiat marunt, câteva frunze bune de busuioc, o ceapă mică şi piţin coriandru.
  Când legumele au început să se facă pe alocuri arămii am turnat deaspra sosul preparat peste care am pus inelele de calamar, iar deasupra tuturor ca la plajă am aşezat hamsiile. După 40 - 45 de minute  mâncarea este gata să vă ameţească papilele gustative. Să aveţi poftă!.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu